• slideshow1
  • slideshow2
  • slideshow3
  • slideshow4

İşyerinde Mobbing

Yorum :0
Kategori : Psikoloji
İşyerinde Mobbing

“İşyerinde Mobbing ” kavramı uzun süreden beri çalışanların savaşım etmek zorunda olduğu, baskıcı bir uygulama. İşyerinde konuşulan olumsuz mevzular, anlaşmazlıklar, çalışanlar olur arasındaki uyuşmazlıklar yahut agresif ve baskıcı politikalar izleyen bir yönetici Mobbing   kaynağı olabiliyor. Mobbing genel tarifiyle iş dünyasında, özellikle idare ve yönetim kademesinde görülen, toplumsal ve duygusal baskıya verilen ad.

1 Nisan 2013’teİşyerinde Mobbing  uygulamaları ve başa çıkma yöntemleri” üzerine bir yazı gösteren Doç.Dr. Janice Harper’a bakılırsa, Mobbing  e maruz kalan bireyler bu duruma tepki vermeden önce baskının yaratmış olduğu duygusal tepkilerini denetim etmelidirler. Bunun ilk sebebi, duygusal dengesizliklerin başa çıkılamayacak kadar derin hasarlara yol açması.

Duygusal olarak yoğunlaşan kişilerde  strese dayalı hastalıkların görülmesi kaçınılmaz oluyor. Mobbing  e uğrayan bireylerde kalp krizi atakları, intihar eğilimi ve baskı meydana getiren kişiyi öldürme düşüncesine kadar giden ruhsal ve fizyolojik bozukluklar meydana gelebiliyor. Ayrıca yaşanan duygusal yoğunluk kafa karışıklığına, odaklanmada zorluğa ve buna bağlı olarak çalışma verimliliğinin düşmesine sebep olabiliyor.

İş dostları veya yöneticiler tarafınca ruhsal baskıya uğrayan bireyler, iş hayatlarında daha pasif ve daha az üretken bireylere dönüşüyorlar. Bu da baskıya uğrayan kişilerin öteki çalışanlardan çok daha fazla çalışmalarına, başarılı olamayacaklarını düşündükleri işleri yarım bırakmalarına yahut bu işlerden kaçmalarına sebep oluyor.

Duygusal tepkileri kontrol altına alamamanın neden olduğu diğer bir negatiflik  de bu kişilerin kendilerine gösterilen saldırgan tutumlarla ve baskıyla başa çıkamamaları.

Dr. Janice Harper’a bakılırsa,İşyerinde Mobbing ile başa çıkabilmenin en etkili ve kalıcı yolu duygusal  dalgalanmalarla ve dengesizliklerle  başa çıkmak. Bu noktada duygular üzerine yoğunlaşmak ve İşyerinde Mobbing   sebebiyle ortaya çıkabilecek duygular üzerinde çalışmak gerekiyor. Harper’ın çalışmasında baskının kişilerde  yarattığı üç ana duygudan söz ediliyor: öfke, tehlike ve üzüntü.

Tüm bu duygular, belirli seviyelerde baskıya uğrayan bireylerde ortaya çıkabiliyor. Denetim altına alınamamış öfke, kızgınlık ve aşırı hırslanmaya; vehamet, paranoyaya ve üzüntü, depresyona sebep olabiliyor. Tüm bu duyguların yaşamımızda var olması ve belli bir seviyeye kadar yaşanması, hayatta kalma güdümüzü besleyen bir vaziyet; sadece bu duygular kontrol edilemeyecek boyutlara vardığında bireylerde kişilik problemlerine yol açabiliyor ve bu problemler bireylerin gmeşhurk hayatlarını zorlaştırabiliyor.


İşyerinde Mobbing ile karşılaşılmış olduğunda duyguları denetim altına alarak izlenmesi ihtiyaç duyulan adımları ve süreçleri sizler için derledik;

Düşüncelerinizi denetim altında tutun
 

Zihninizde yer alan hiç bir mevzudan, üzerinde saatlerce düşünerek kurtulmanız mümkün değildir. Herhangi bir mevzu üzerine düşünmek için ne kadar çok süre harcarsanız, o konu gittikçe büyür ve sizin için içinden çıkılamayacak bir hal alır. Bu yüzden duygular denetim altına alınmadan önce, düşüncelerin kontrol altına alınması büyük örutubet taşır.

Sizi duygusal olarak etkileyen bir durumla karşılaştığınızda zihninizin vereceği ilk tepki, sizi rahatlatmaya çalışmaktır. İnsan beyni gerçek vakaları hayali olaylardan, hatta fantezi dünyamızda yaratış olduğumuz olaylardan ayırabilecek düzeyde değildir. Kafa karıştırıcı fikirler zihnimize girdiğinde, bu döngüyü kırmak yalnızca bizim elimizdedir.

Kendi kendimize aklımızdan geçirdiğimiz kısa ve açık nefret söylemleri, zihnimizde fiziksel  şiddet görüntüleriyle ortaya çıkabilir  ve baskıya uğradığımızda ortaya çıkan bu söylemler psikolojik olarak aşırı etkilenmemize sebep olabilir.
Bu nedenle duygulardan önce düşünceleri kontrol etmek, duygusal tepkilerimizin iyi mi olduğunun önemli belirleyicilerindendir.

Düşüncelerinizin gücünü azaltın

 
Düşünceler hepimiz bilincinde olmadan zihnimize yerleşebilir; sadece bu düşüncelerin bize ne kadar etki etmiş olduğu, duygularımızı ve düşüncelerimizi ne kadar yönetebildiğimizle ilgilidir. Düşüncelerin gücüyle başa çıkabilmenin en etkili yolu, kendimize bu düşüncelerin ne kadar saçma olduğuna inandırmamızdan geçer.  Bu sebeple aklınıza negatif bir düşüncenin girdiğini hissettiğinizde, bu düşünceyi komik ve saçma bir söylemle özdeşleştirmeniz, size onu kontrol edebilme olanağını verir. Negatif düşünceyi özdeşleştirdiğiniz kelime ne kadar saçmaysa, bu düşünceyi ciddileştirmeden ondan kurtulmanız o denli basit olacaktır. Bu yöntemin etkili olabilmesi, seçtiğiniz söylemi ne kadar çok yeniden ettiğinizle doğru orantılıdır.

Vücudunuza odaklanın
 

Mobbing, kişiler üzerinde ruhsal olduğu kadar fizyolojik olarak da baskı yaratır. Fizyolojik tepkiler duygular üzerinde etkili olduğu için, fizyolojik tepkilerimizi denetim ettiğimizde duygularımız üzerinde de denetim sağlayabilmemiz kolaylaşır. Bu yüzden her ne şekilde olursa olsun alıştırma  yapmak, Mobbing 'in yol açtığı duygusal bunalımla başa çıkmada kullanabileceğiniz etkili yöntemlerden biridir. Kendinizi depresif hissettiğiniz vakitlerde  hareket edebilir, dışarı çıkıp bir az dolaşabilirsiniz ve biraz  hava alabilir ve böylece duygularınızı yatıştırabilirsiniz.

Duygularınızı değiştirin
 

İşyerinde Mobbing  ; Olumsuz bir duygu kafanıza takıldığında, bu duygunun ne olduğunu çözümleme etmeye ve o an o duygunun yerine ne sezmek istediğinizi belirlemeye çalışın. Daha sonrasında bu duyguya en kısa yoldan nasıl ulaşabileceğinizi planlayın. Bu noktada yavaş yavaş ve ufak adımlarla ilerlemeye çalışın; beklentilerinizi büyütmeyin. 2–3 dakikalık gülünç bir video izlemek, bulaşık yıkamak, favori kıyafetinizi giymek, köpeğinizle yürüyüşe çıkmak duygularınızı anında pozitif yönde bir düzeye çekebilecek, ufak, sadece etkili aktivitelerdir.

Yaşamış olduğunız olumsuzlukları yazmaktan kaçının

 

Kendi içinizde arayışa çıktığınız zamanlarda bir bölgelere bir şeyler yazmak ve zor durumlarla bu şekilde başa çıkmaya çalışmak isteyebilirsiniz. Fakat günlük tutmak, forumlarda nefretinizi kusmak ya da blog açıp içinizi  dökmek sizi öfkelendirir ve sorununuzla başa çıkmanızı zorlaştırır. Yazdığınız her sözcük de  o anlamış olur  yeniden yaşarsınız ve aynı duyguların zihninizde tekrarlayarak yer edinmesine yardımcı olursunuz.

Tüm bunlara ek olarak, tepkinizi ölçme hedefli yapılmış olan bir mobbing karşısında; ortalıkta duygularınızı belli eden, belge durumunda yazılı bir ifadenin bulunması,  işleri daha da içinden çıkılmaz bir hale gelebilir.

İşyerinde Mobbing  ile başa çıkmak için duygularınızı kontrol edebilmenin daha bir oldukça farklı tekniği bulunuyor, sadece başlangıç aşamasında bu küçük değişikliklerin size fazlaca yardımcı olabileceğini düşünüyoruz.

Duyguları denetim etmek, duygusuz yaşamanız anlamına gelmez. İş yerinizde meydana getirilen bir baskı yahut stres yaşatacak herhangi bir şey karşısında öfkeli, üzgün veya korkmuş hissetmeniz ortaya çıkabilecek en naturel sonuçtur. Fakat yaşadığınız Mobbing  ten kurtulmanızın en etkili yolunun, bu duyguları kontrol etmekten geçtiğini unutmamalısınız.

İşe önce düşüncelerinizi ve vücudunuzu denetim ederek başladığınızda, duygularınız üzerindeki kontrolünüzün farkına varacak ve yaşamış olduğunuz olumsuzluklardan minimum hasarla kurtulmayı başardığınızı farkına varacaksınız.
 

Bu makale şu konularla ilgili olabilir : - - - - - - - -
İşyerinde Mobbing başlıklı 1129 kişi tarafından okundu ve 0 kişi tarafından yorumlandı

Bir Yorum Yazın

  
 
3+2 İşleminin Sonucu