• slideshow1
  • slideshow2
  • slideshow3
  • slideshow4

Pozitif Olmanın Yolları

Yorum :0
Kategori : Kişisel Gelişim
Pozitif Olmanın Yolları

Psikolog Shawn Achor, yaptığı bu öğretici ve bilimsel konuşmada adeta Uzun Vadeli Mutluluğun Formülü’nden bahsediyor.
 

Yeni bir haftaya başlarken, oldukça pozitif etki sağlayacak bu video’yu sizlerle paylaşmak ve 21 gün boyunca aşağıda bahsedilen teknikleri uygulamanız konusunda sizleri teşvik etmek istedim.
 

Herkese mutlu ve pozitif bir hafta dilerim…
 

Konuşmadan Bazı Notlar:
 

Dış dünya, mutluluk seviyemizde belirleyici midir?
 

Genellikle insanların düşünce tarzı, dış etkenlerin mutluluğumuzu etkilediği yönündedir. Gerçekte ise mutluluğumuzun %10′u dış etkenler, %90′ı ise dış etkenleri görme şeklimiz ile belirlenir. Ve biz eğer başarı ve mutluluk formlülümüzü değiştirebilirsek, gerçekliği etkileme şeklimizi de değiştirebiliriz.
 

İş başarımızın sadece %25′i I.Q.’ya, %75′i ise iyimserlik seviyemize, sosyal desteğimiz ve stresi tehdit yerine bir mücadele olarak görebilme yeteneğimize bağlıdır.
 

Günümüzde, çoğu okul ve iş yerindeki işleyiş, “eğer daha çok çalışırsam, daha başarılı olurum” düşüncesi üzerine kuruludur. Oysa ki, başarıyı beynimiz her deneyimlediğinde, başarının görünüş şeklini değiştiriyoruz. Örnek: iyi bir terfi aldıktan sonra, “daha iyisini almalıyım” olarak beynimize mesaj gönderiyoruz ve mutluluk yine deneyimlenmemiş oluyor.
Eğer mutluluk, başarının sağladığı bir şeyse, ulaşamayız.
 

Ama beynimiz bunun tam tersi şeklinde çalışıyor.
 

Birinin pozitiflik seviyesini yükselttiğimizde, o kişinin beyni, şu an “mutluluk avantajı” dediğimiz şeyi tecrübe eder.
Beynimiz, pozitif durumdayken, negatif halde içinde olduğu stres durumundan çok daha iyi persormans gösterir (%31 daha fazla). Kavrama yeteneğimiz gelişir, yaratıcılığımız gelişir, enerji seviyemiz yükselir. Yani, pozitif olmanın yolunu bulduğumuz sürece beynimiz çok daha iyi, daha hızlı ve daha zekice çalışır.
 

Daha pozitif olmak için beynimizi eğitmenin yolları:
 

Art arda 21 gün boyunca aşağıdaki maddeleri uygularsanız, beyninizin nasıl çok daha iyimser ve yüksek performansla işlediğini göreceksiniz:
 

•    Her gün minnettar olduğunuz 3 yeni şey bulmak,
 

•    24 saat içinde başınıza gelen 1 tane pozitif olayı kaydetmek için günlük tutmak,
 

•    Egzersiz yapmak (uzun yürüyüşler olabilir sabah ya da akşam),
 

•    Meditasyon yapmak. Böylece dikkat eksikliğinin yerine odaklanma sağlanır,
 

•    Rast gele yapılan nezaketler. Birisine teşekkür etmek, iltifat etmek, pozitif şeyler söylemek, vs.
 

Yukarıdaki pozitif dusunme teknikleri uygulamasının, bilimsel açıdan mutluluk ve başarı formülünü tersine çevirdiği görülmüştür.
 

Bu makale şu konularla ilgili olabilir : - - - - - - - -
Pozitif Olmanın Yolları başlıklı 2919 kişi tarafından okundu ve 0 kişi tarafından yorumlandı

Bir Yorum Yazın

  
 
3+2 İşleminin Sonucu