• slideshow1
  • slideshow2
  • slideshow3
  • slideshow4

Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

Yorum :0
Kategori : Eğitim ve Öğrenim
Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) çocukluk çağında başlayan, etkisi tüm bir yaşama yayılabilen, süreğen bir nöropsikiyatrik bozukluktur. Biyolojik kökenleri üzerine yapılan kalıtım, genetik ve beyin görüntüleme araştırmaları bu bozukluğu anlayabilmemiz yönünde önemli katkılar sağlamıştır. İyi tanımlanmış bir psikiyatrik bozukluk olmasına karşın, DEHB tanısıyla ilgili gerek sosyal-kültürel itirazlar ve gerekse eklenen psikiyatrik eş tanılar onun iyi anlaşılamayan bir bozukluk olarak kalmasına yol açmaktadır. Ayrıca rahatsızlığın belirli dönemlerde farklı belirtilerinin ön plana geçişi anne-babaların, eğitmenlerin ve hatta hekimlerin kafasını karıştırabilmektedir.

Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu - Yaygınlık


Toplumdaki DEHB yaygınlığı yaklaşık olarak çocuklukta % 8, ergenlikte % 6 ve erişkinlikte % 4 olarak bildirilmektedir. Çocukluk çağında zaten var olan dikkat eksikliği, hiperaktivite ve dürtüsel davranışlar ilk olarak okula başlamayla fark edilir bir hale gelmektedir. Sınıfta oturamayan, oyunlarda arkadaşları ile yoğun sorunlar yaşayan ve okuma faaliyetlerinde gecikebilen çocuklar görece hızlı fark edilip tıbbi yardım almaları için yönlendirilebilmektedir. Yani önde gelen belirtiler hiperaktivite olduğunda, dikkatsizlikle ilgili belirtilerin önde olduğu durumlara göre daha erken tedavi başvurusu olmaktadır. Yine de tedavi arayışı ve etkin tedavilere ulaşma sayıları bozukluğun yaygınlığı değerlendirildiğinde oldukça düşüktür.

Yaşın ilerlemesiyle birlikte görülme sıklığındaki azalma aslında rahatsızlık belirtilerinde azalma olduğuna işaret eder. Sıklıkla belirtiler tamamen ortadan kalkmamıştır. Dönemin özelliklerin de eklenmesi nedeniyle özellikle ergenlerde bozukluğun varlığı riskli sağlık davranışlarının tavan yapmasına ve ileriye doğru kalıcı zararlara yol açmaktadır. Yine de iyi bilinen aşırı hareketlilik ve sonuçlarını düşünmeden yani dürtüsel davranışlarda bulunmanın zaman içerisinde azalma eğiliminde olduğu söylenebilir. Ancak bu azalma eğilimine rağmen erişkin DEHB olan bireylerde bir işe başlayamama, iş yerinde verimsizlik ve kötü zaman yönetimi, çok sayıda işe başlanmasına rağmen bir çoğunu bitirememe, bir toplantı boyunca oturamama, stresle baş edememe ve öfke atakları, aklına ilk geleni söyleme eğilimi, kötü şoförlük sorunları ve evlilik ve sorumluluklarının idaresi ile ilgili yoğun sorunlar sıklıkla ortaya çıkar yada sürer gider. Bu bozukluk yetişkinlerde ele alınırken çocukluk döneminden farklı olarak erişkin yaşamının karmaşıklığı gözetilmeli ve yaşla birlikte belirtilerdeki değişime önem gösterilmelidir.

Kızlarda risk altında..!


Çocukluk döneminde çeşitli çalışmalarda erkek:kız oranı 2:1 ile 6:1 arasında bildirilirken erişkinlerde eşit (1:1) bulunmuştur. Yaşla birlikte ortaya çıkan cinsiyet oranlarındaki bu değişimin çeşitli açıklamaları olabilir. Bunlardan biri erişkin dönemde özellikle dikkat eksikliği semptomlarının soruna yol açması ve kadınlarda dikkat eksikliği belirtilerinin baskın olmasıyla cinsiyet oranının eşitlenmesidir. Diğer bir olasılıkta çocukların yakınları tarafından, erişkinlerin ise kendilerinin başvurması ve yakınmalarını dile getirmesidir. Dikkatsizlik daha çok bireyi, diğer yıkıcı semptomlar ise daha çok çevreyi rahatsız etmekte ve erkek çocuklardan daha çok yakınılmaktadır. Belirtilerini dışa vuran erkeklerin tersine kız çocuklar genellikle olumsuz geri bildirimleri içselleştirme, özür dileme, uyum sağlamaya çalışma, suçu üzerine alma ve kavga etmeme eğilimindedirler. Beklentileri karşılamak için daha çok çalışarak ve yetersizlikleriyle başa çıkarak başarılı öğrenciler olmayı lise dönemine dek sağlayabilirler. Ama bozukluğun daha sessiz seyrediyor olması ve bu nedenle müdahale edilebilir olan bir sorun alanına gereken müdahaleleri yapamama kadınların yaşamına, özellikle onların akademik gelişimlerine önemli zararlar vermektedir.


Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda Play Attention Kullanın ve Sorun Çözülsün !!!
 
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite tedavisinde Dünya Lideri


Play Attention, sınıfta yada işyerinde mutlu ve başarılı olabilmek için gerekli becerileri geliştirir.

Başarısı bilimsel araştırmalarla kanıtlanmış olan program edufeedback teknolojisiyle geliştirilmiştir.

Play Attention, 1996’dan beri Amerika’da 600’den fazla okulda, binlerce evde, öğrenme merkezlerinde, hastanelerde ve psikolojik danışmanlık ofislerinde  uzman bir eğitmen tarafından geliştirilmiştir. Play Attention, erişilebilen bütün dikkat,hafıza eğitim sistemlerinden, daha uzun süre ve daha fazla insan tarafından kullanılmıştır. Amerika’nın ünlü haber programları olan Good Morning America, NBC News, Woman’s World, the Boston Globe ve daha bir çok ulusal ve uluslararası medya programında konu edilmiştir

GELİŞMİŞ ODAKLANMA

•Gelişmiş Davranış. Hiperaktivite ve impulsivite (dürtüsellik) okulda evde sık karşılaşılan sorunlardandır. Sistem  çocuğunuzun kendini kontrol etme davranışlarını güçlendirir. Doğru davranışları öğretir. Daha çok odaklanma, daha az kıpırdanma davranışları bir kere kontrol edildikten sonra çocuğunuz daha rahat arkadaş edinebilecek ve okulda daha başarılı olacaktır.Kıpırdanmalar, mırıldanmalar,hayallere gitmeler ve dürtüsel davranışlar,bağırma ve cezalandırma olmadan şimdi kolayca geliştirilebiliyor.Gelişmiş odaklanma ve dikkat,gelişmiş davranışlara giden yolu açmaktadır.

GELİŞMİŞ AKADEMİK BAŞARI

Çocuğunuzun zeki olduğunu biliyorsunuz. DEHB akademik performansı etkileyebilir. Çoğu ebeveynde bunun için kaygılanır. Odaklanma eksikliği, bilgiyi öğrenmeyi güçleştirir ve DEHB’li çocukların okulda arkadaşlarıyla aynı seviyede öğrenmesini engelleyebilir.Programımız sınavlarda dikkati toplamayı, sınıfta öğretmeni dinlemeyi ve düzenli çalışmayı öğretir. Okuduğunu anlamayı artırır.Hafızayı güçlendirerek öğrenmeyi kolaylaştırır.Eğer çocuğunuzun okulda zorlanmasını görmekten yorulduysanız bu sistem tam size göre. Çünkü sistem sınıfta başarılı olmak için gerekli becerileri geliştirir. NASA  tarafından Dikkat Eksikliği Hiperaktivite bozukluğu ve Öğrenme Güçlüğü olan bireylere yardım için geliştirilen sistem kendi alanında Dünya lideridir.

 Gelişmiş Sosyal İlişkiler.

Çocuğunuz okulda öğretmenleri ve arkadaşları ile nasıl geçiniyor? DEHB’li bir çocuğun ebeveynleri olarak, çocuğunuzun sınıfta odaklanmasını,ödevlerini zamanında bitirmesini ve dikkati dağılmadan öğretmenini dinlemesini istersiniz. Ayrıca arkadaşlar edinmesini, oyunlara ve faaliyetlere katılmasını da istersiniz. Çocuklar evde, aile kurallarına uymalı, ev ödevlerini yapmalı, ev işlerine yardımcı olmalılar.

Programımız bu becerileri öğretmede uluslararası liderdir.Sistem 1996’dan beri tüm dünyada DEHB’li çocuklara şunları öğretmektedir:

OKULDA NE SAĞLIYOR?

Verilen görevi bitirmek

Yönergeleri takip etmek

Okul kurallarına uymak

Gününü ve işini planlamak

Arkadaşlar edinmek ve diğerleriyle iyi geçinmek.

EVDE NE SAĞLIYOR?

Ev işlerine yardımcı olmak

Aile kurallarına uymak

Ev ödevlerini bitirmek

Kardeşleriyle iyi geçinmek

Sistem  kardeşler arası ve okuldaki çocuklar arası ilişkileri geliştirmeye yardımcı olur. Aynı zamanda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite problemi olan çocuklarla ebeveynleri arasındaki ilişkiyi de geliştirir. Çocuğunuz dışlanmış ve farklı hissetmek zorunda değildir. Sistem çocuğunuza arkadaş edinme ve onlarla arkadaş kalma becerilerini öğretebilir.

Dikkat Eksikliği  bir çile olmak zorunda değil, size ciddi ve uygulanabilir çözümler  sunuyoruz!!!!!!!!!!!

 

Play Attention Nedir?

Play Attention, evinizle rahatlıkla kullanılabilir. Odaklanmayı gösteren beyin dalgalarını okuyan bir kol cihazı kullanan güçlü bir öğrenme aracıdır. Bilgisayar oyunlarımızı kontrol eden bu beyin dalgalarıdır. Zihniniz, oyun kumandası veya bilgisayar faresi olur. Bu oyunlar, sadece odaklanmayı geliştirmeyi öğretmez ayrıca dikkat dağıtıcıları önemsememeyi, hafızayı geliştirmeyi, yapması gereken görevleri bitirmeyi ve organize olmayı öğretir. Bu beceriler okul başarısını, özgüveni geliştirir ve ev hayatınızda sizi daha mutlu yapar.

Play Attention nasıl çalışır?

Bilimsel araştırmalar, beynimizin hayat boyunca uyum sağlamaya ve öğrenmeye yetkin olduğunu göstermektedir. Bu, nöroplastisite olarak adlandırılır. Play Attention, kullanıcının gerçek zamanda dikkatini görmesini sağlar. Zamanla, yapılandırılmış eğitimle, Play Attention öğrencilere odaklanmalarını artırmayı öğretir. Yapılandırılmış eğitim, becerileri geliştirmek için hedefler belirlemeyi gerektirir. Play Attention öğrencilerinin hafıza, görev bitirme, görsel takip, dikkat dağıtıcıları süzme becerilerini de geliştirir. Seviye seviye, öğrenci okulda, evde başarılı olmasını sağlayan becerileri öğrenir.

Sonuçları görmeye ne zaman başlarız?


Genelde, ilk 30 gün içinde küçük değişimler ortaya çıkmaya başlar. Bu değişimler, daha iyi dinleme becerileri, kendi başına ödev yapma ve daha iyi organize olmayı içerir. Bunların Dikkat Eksikliği Hiperaktivite sorunu olan çocuklar için çok önemli olumlu kazanımlar olduğunu ve bunların kalıcı olmasını sağlamak için olumlu geribildirim yapılması gerektiğini anlamak çok önemlidir.

Çocuğumun ilaç tedavisini bırakabilir miyim?


Çocuğunuzun ilaç tedavisi görmesini bir doktorla karar verirsiniz. İlaç kullanımı tıbbi bir karardır ve mutlaka bir doktorun danışmanlığında kullanımına karar verilmelidir. Unutulmamalıdır ki ilaç tedavisi beceri veya davranış öğretmez. Play Attention, öğrencilere davranışlarını geliştirmelerini öğreten eğitimsel bir araçtır. Bu beceriler öğrenildiğinde ilaca olan ihtiyaç azalmaktadır. Ancak, ilaç tedavisi ya da herhangi tıbbi bir konuyu doktorunuza danışmanız gerekmektedir.

Play Attention çocuğumun arkadaş edinmesine yardım edecek mi?

Ebeveynler, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite sorunu olan çocuklarının kalıcı arkadaşlıklar kurmasını engellediğini açıkça anlamaktadır. Zayıf sosyal beceriler, dikkat problemleriyle yakından ilgilidir. Sosyal ilişkilere dikkati ve özgüveni artırarak, kalıcı arkadaşlıklar kurmak için Play Attention harika bir araçtır.


Saygın Coaching & Consulting ALSANCAK  -GENEL MERKEZ İZMİR

Kıbrıs Şehitleri CAD No: 30 EBRU APARTMANI Daire: 11 Alsancak - İzmir

Tel: 0232 4225954 Cep:0 535 6673224

 Saygın C & C İZMİR Karşıyaka

Adres : 1732 Sokak No: 7 K:1 Karşıyaka / İZMİR

TeL : 0(232) 369 50 81 - 0(532) 100 11 65


 

Bu makale şu konularla ilgili olabilir : - -
Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu başlıklı 1677 kişi tarafından okundu ve 0 kişi tarafından yorumlandı

Bir Yorum Yazın

  
 
3+2 İşleminin Sonucu