• slideshow1
  • slideshow2
  • slideshow3
  • slideshow4

Eğitim ve Öğrenim

Ödev Yapmak İstemiyorum

Yorum :0
Kategori : Eğitim ve Öğrenim

Ev ödevleri, öğretmenlerin okulda işlenen konuları pekiştirmek hedefiyle  evde yapılmasını istedikleri etkinliklerdir. Fakatç okulda öğrenilen konuların tekrar edilmesidir. çünkü öğrenme faaliyeti sadece tekrarla kazanılır. Ek olarak ev ödevleri çocukların sorumluluk, bağımsızlık ve vakit kullanımı konularında kabiliyet geliştirmelerine de yardımcı olur. class="MsoNormal">  class="MsoNormal">Gelişmiş ülkelerde tekrarlar öğrenim müfredatı içerisinde naturel bir halde yapılmakta iken, okullarımızda uygulanan müfredatların çok yoğun olması ve her gün yeni konulara geçilmesi sebebiyle pekiştirme gayeli tekrarların evde yapılması istenmektedir. Bu anlam da ülkemiz en çok ödev verilen ülkeler arasında üst sıralardaki yerini sağlamlaştırmış durumdadır. class="MsoNormal">  class="MsoNormal">Ancak, çocuklar için ev ödevleri işkenceye dönebilmektedir. Peki çocuklar niçin ödev yapmak istemezler? class="MsoNormal">  class="MsoListParagraph" style="text-indent:-18.0pt;mso-list:l0 level1 lfo2">

Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

Yorum :0
Kategori : Eğitim ve Öğrenim

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) çocukluk çağında başlayan, etkisi tüm bir yaşama yayılabilen, süreğen bir nöropsikiyatrik bozukluktur. Biyolojik kökenleri üzerine yapılan kalıtım, genetik ve beyin görüntüleme araştırmaları bu bozukluğu anlayabilmemiz yönünde önemli katkılar sağlamıştır. İyi tanımlanmış bir psikiyatrik bozukluk olmasına karşın, DEHB tanısıyla ilgili gerek sosyal-kültürel itirazlar ve gerekse eklenen psikiyatrik eş tanılar onun iyi anlaşılamayan bir bozukluk olarak kalmasına yol açmaktadır. Ayrıca rahatsızlığın belirli dönemlerde farklı belirtilerinin ön plana geçişi anne-babaların, eğitmenlerin ve hatta hekimlerin kafasını karıştırabilmektedir. Erişkin Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu - Yaygınlık Toplumdaki DEHB yaygınlığı yaklaşık olarak çocuklukta % 8, ergenlikte % 6 ve erişkinlikte % 4 olarak bildirilmektedir. Çocukluk çağında zaten var olan dikkat eksikliği, hiperaktivite ve dürtüsel davranışlar ilk olarak okula başlamayla fark edilir bir hale gelmektedir. Sınıfta oturamayan, oyunlarda arkadaşları ile yoğun sorunlar yaşayan ve okuma faaliyetlerinde gecikebilen çocuklar görece hızlı fark edilip tıbbi yardım almaları için yönlendirilebilmektedir. Yani önde gelen belirtiler hiperaktivite olduğunda, dikkatsizlikle ilgili belirtilerin önde olduğu durumlara göre daha er

Neden Öğreniyoruz?

Yorum :0
Kategori : Eğitim ve Öğrenim

 Öğrenmek. Her hangi bir yaşta her hangi bir şeyi öğrenmek. Bir bilgi kırıntısını alarak beynimizin hücreleri ve sinirsel bağlantıları arasında bir zanaatkarın işçiliyle işlemek ve anlam kazandırmak. Peki neden öğreniyoruz? Neden bu kadar zahmete katlanıyoruz? Herkesin bu sorulara verecek kendi dünyasına ait özel ve eşsiz cevapları vardır elbette. Ama ben bu soruyu öğrencilerimize sormak istiyorum. Neden okula gidiyorsunuz? Neden dershane – okul – özel ders çemberinin içinde bir ona bir buna koşuşturup duruyorsunuz? Neden öğreniyorsunuz? Bu soruyu sorduğum tüm öğrencilerden tek bir ortak cevap aldım. “Sınavı kazanmak için” . Basit ve bir o kadar da acı bir cümle bu benim için. Sınırları belli bir süreçte öğrenmenin gerçekleşmesini beklemek bir düşten öteye geçebilir mi? İşte bu yüzden gençlerimiz yaşamlarının odak noktası sınavı kazandıktan sonra bilgilerinin bir çoğunun sanki uçup gittiğinden şikayet ediyorlar. Oysa sınavı kazanma çerçevesine konulan bilgiler, yazık ki sınav kazanıldıktan sonra görevlerini yapmış olduklarından emekliye ayrılıyorlar ve zihnin ücra bir köşesinde kaybolup derinlere gömülüyorlar. Çünkü bilgilerin kullanım süresi baştan belirlenmiş oluyor ve son kullanma tarihini aşan bilgiler kullanılmamak üzere raflardan kaldırılıyor.&nb