• slideshow1
  • slideshow2
  • slideshow3
  • slideshow4

Ders Çalışma

Verimli Ders Çalışma Yöntemleri

Yorum :0
Kategori : Ders Çalışma

Öğrenci neyi, niçin öğrenmek istediğini iyi düşünmeli ve bu konuda açık seçik bir fikri olmalıdır. Niçin ve ne çalışacağına karar vermiş bir öğrenci; “Ne zaman çalışmalıyım? Ne kadar çalışmalıyım? Hangi kaynakları kullanarak çalışmalıyım? Hangi aralıklarla tekrarlamalıyım?” sorularına kendi kafasında yanıt bulmuştur. 1. Öğrenme sırasında not tutulmuşsa ilk tekrar, notların gözden geçirilmesi şeklinde yapılabilir. İlk 24 saatte yapılan tekrar, öğrenilenlerin ortalama olarak bir hafta saklanmasına yardımcı olur. Okulda konuyu işledikten sonra notlar tuttuğunuz zaman akşam eve geldiğinizde o tuttuğuz notları hızlı hızlı gözden geçirdiğinizde o ilk 24 saat içerisinde öğrendiğiniz konuyu tekrar ettiğinizde ortalama o konuyu bir hafta saklamış oluyorsunuz. Tabiri caizse bir haftalık saklama kabına koymuş oluyorsunuz. Öğrenmeden sonraki ilk bir hafta, yapılan çalışmalar öğrenilenlerin tekrar edilmediğinde ilk bir haftalık zamanda büyük bir bölümü unutuluyor. Bu nedenle bir hafta içinde ikinci bir tekrarın yapılması doğru olacaktır. Bu tekrar öğrenilenlerin ortalama olarak bir ay o bilgiyi saklamalarına yardımcı olacaktır. Öğrenmeden sonraki bir ay sonunda yapılacak yenileyici bir tekrarla da öğrenilenlerin uzun süreli hafızaya son derece kuvvetli bir bi

Sınav Kaygısı

Yorum :2
Kategori : Ders Çalışma

Sınav kaygısı; öğrencilerin başarılarına sekte vuran ve bir yıl boyunca yaşadıkları stresin, kaderlerini belirleyecek birkaç saate yansıyarak, başarılarını, bilgilerini sınava yansıtmalarına engel olan tehlikeli ve kontrol altına alınması gereken bir etkendir. Bundan 8–10 yıl önce, sınav yine bir stres kaynağı olmasına rağmen, artık günümüzde bu rolü fazlasıyla artmıştır. Öğrenciler kendilerini sürekli yarış halinde hissetmekte ve yaşadıkları baskı nedeniyle zihinsel dengelerinde gel-gitler yaşamaktadırlar. Çünkü artık sınav; sadece bilgi sınavı olmaktan çıkıp, bir hız ve psikolojik dayanıklılık sınavına dönüşmüştür. Sınav sürecine giren bir öğrencinin neredeyse yaşamının her alanında bir değişim yaşanır. Aile bireylerinin hepsi, aile yaşantılarını onun için yeniden organize ederler. Alıştığı aile yaşantısında kısıtlamalarla birlikte yeni kurallar orta çıkar. Aile içindeki sözlü ve sözsüz iletişimin genel konusu onun gireceği sınavdır. Sosyal yaşantısı da bu değişim sürecine dahil edilir. Arkadaşları ile en önemli ortak konuları sınava dönüşmüştür. Onlar ile birlikteliği sadece eğlenmeye, paylaşmaya odaklı değildir. En yakın arkadaşları, aynı zamanda rakipleri olmuştur. Okulu da eski okulu gibi değildir. Çünkü gündem “Sınav